عضویت

هدف از تولیدمحتوا چیست؟!

میدانیم که یک محتوا هر چیز قابل فهمی است که به ازای بدست آوردن چیزی، به مخاطب ارائه میکنیم.

هدف تولید محتوا چیست؟!

ممکن است هدف ما از تولیدمحتوا رساندن پیام منحصر به فرد خودمان به مخاطب باشد.شایدهم میخواهیم با تولیدمحتوا صرفا برندسازی کنیم یا حتی کسب درآمد کنیم.

کل قضیه هدف گذاری برای تولید محتوا درباره این است که بدانیم دقیقا هر بخش از محتوایی که تولید میکنیم چه کاری برای ما انجام میدهد و نتیجه اش را کجا میتوانیم ببینیم.

  • محتوای شما چقدر در راستای اهداف بزرگ کسب و کار شماست؟
  • آیا رسیدن به این ها کافی و راضی کننده است؟
  • برای اجرای هر کدام از محتوا ها نیاز به چه فرمتی از محتوا دارم؟
  • و…

دیگر زمانی که میشد با هر نوع محتوایی در گوگل یا درسطوح پایین تری مثل اینستاگرام رتبه آورد و رشد کرد گذشته!

اگر ندانید چرا محتوا تولید میکنید، قطعا ممکن است در تولید یا ارائه آن هم سردرگم شوید.
عموما سردرگمی در تولید محتوا، باعث میشود محتوای نهایی به قول معروف آبکی باشد یا اینکه در بهترین حالت فرد به دنبال کپی برداری از همکاران یا رقبا رو میبرد.

به طور کلی هدف از تولیدمحتوا میتواند یک یا چندمورد زیر باشد:

معرفی برند شخصی یا شرکت شما: تولیدمحتوای هدفمند آن هم در شبکه های اجتماعی به شدت و حتی به سرعت، به رشد برند شما و شناساندن شما یا کسب و کارتان کمک میکند. اینجا باید در مورد برندسازی و اصول آن هم چیزهایی بدانید که در مقالات بعدی حتما به آن میپردازیم:)

رسیدن به درآمد: فروش یکی از اهداف مهم تولیدمحتواست.
درواقع با استفاده از تولیدمحتوا با مخاطب ارتباط برقرار میکنید و  بعد از اعتمادسازی آنها را به مشتری تبدیل میکنید.درنهایت هم متناسب با محصول یا خدماتی که دارید، یک سیستم فروش کوچک میسازید و آنها را به فروش میرسانید.
البته حفظ مشتری از جذب آن مهم تر است که تولیدمحتوا این گزینه را هم برای شما تیک میزند!

توسعه فردی و آموزش به مخاطب: تولیدمحتوا کمک میکند به دانسته های خودتان مسلط شوید و آنها را بهتر بشناسید. هم چنین ممکن است با محتوایی که تولید میکنید بتوانید به مخاطبان هم در راستای پیداکردن استعدادشان کمک کنید.

به نظر من از نظر محتوا، برای رسیدن به موفقیت واقعی ، بهتر است محتوا را تنها با هدف ایجاد تعامل در رسانه های اجتماعی تولید کنید. چون برای بیشتر برندها، رسانه های اجتماعی بستری برای معرفی و آگاه سازی مخاطبان درباره برندشان است.

گاهی افراد دوست دارند یک قطعه محتوا تولید کنند و آن را به هر نحوی که شده به چندین هدف مرتبط کنند.
برای مثال میخواهند پست اینستاگرامشان در لحظه هم اعتماد سازی کند و هم برای مخاطبان آموزشی داشته باشد و هم درنهایت منجر به فروش شود. اما باید در نظر داشته باشید که رسیدن به هر کدام از اهداف گفته شده، نیاز به مسیر محتوایی جداگانه ای دارد که باید آن را ب طور مجزا طی کنید.

تولیدمحتوا

پیش گرفتن چنین مسیری باعث میشود وقت و منابعتان را تلف کنید.

هیچ کس انتظار ندارد یک قطعه محتوا همه چیز را برای یک برند بدست آورد. و به همین دلیل باید روی اهداف و شاخص کلیدی عملکرد مربوط به هدف اصلی تمرکز کنید. هر چیز دیگری اضافی است.

زمان صرف کنید برای آموزش وتبدیل شدن به برندی بزرگتر. سعی کنید مطمئن شوید که همه تقریبا هم راستا با هم هستند و همگی درک صحیحی از هدف هر قطعه محتوا دارند. بدین ترتیب به موفقیت خواهید رسید!
مطمئن شوید که منابع را برای محتوایی که در واقعیت هیچ چیز مثبتی برای برندتان بدست نمی‌آورد هدر نمی‌دهید.

درنهایت پیشنهادم به شما این است که یک محتوا را با یک هدف مشخص بسازید و یک محتوا را برای تمامی اهداف کسب و کارتان استفاده نکنید!

خب! الان وقت شروع است…

احتمالا اولین سوالی که به ذهنتان میرسد این است که از کجا شروع کنم؟! حتی اگر سالها در کار تولیدمحتوا باشید برای هر اقدام یا پروژه ی جدید به شروع آن فکر میکنید.

بیایید قبول کنیم که دلیل سردرگمی ما در شروع کار، محدودیت های موجود نیست! بلکه منابع و گزینه های زیاد برای انتخاب است.
در عصر دیجیتال ، هرکسی میتواند هر نوع محتوایی رابا هر کیفیتی تولید و آن را از هر راه ممکنی منتشر کند.

علاوه بر مزیت هایی که این شرایط ایجاد میکند، میتواند به شدت برای ما دردسرساز هم باشد. وقتی گزینه ها زیاد میشوند، انتخاب هم سخت میشود. مخصوصا که اکثر ما عادت کرده ایم که همه چیز را باهم بخواهیم و کمتر حاضریم برای بدست آوردن یکسری چیزها، یکسری تصمیمات خودمان را کنار بگذاریم.
مهم ترین کار قبل از شروع، داشتن یک دلیل ذهنی برای تولید محتواست تا بتوانیم ذهنمان را منطبق بر آن هدف پیش ببریم.

در واقع قبل از یادگیری چگونگی تولیدمحتوا و اینکه محتوا را تبدیل به پول کنیم ،باید ابتدا به دنبال چرایی آن بگردیم!

هدف تولید محتوا

همه ما به قدرت شبکه های اجتماعی و سوشال مدیا ایمان داریم و میدانیم امکاناتی که امروزه در اختیار داریم به همه ما کمک میکند تا در کمترین زمان بیشترین بهره را از این بستر داشته باشیم.

تمرکز اکثریت جامعه روی تولیدمحتوا بیشتر شده و محتوا نسبت به گذشته خیلی ساده تر پذیرفته میشود. در حقیقت محتوا بدون مقاومت خاصی یا حتی اجبار، از طرف مخاطب نه تنها پذیرفته شده، بلکه طلب هم میشود.
اکثر مردم دوست دارند نیازهایشان را از طریق فضای دیجیتال تامین کنند واین روند رفته رفته قوی تر هم میشود.

در این وضعیت میتوانیم خودمان را در جایگاه شخصی ببینیم که برای شروع کارش تقریبا همه ابزارهای لازم را در اختیار دارد. کسی که برای انتخاب مخاطبان، انتخاب هدف تولید محتوا نوع عملکرد و بازار هدف خود آزادی عمل کامل دارد. پس لازم است قبل از هر کاری، مدیریت ذهنمان را بدست بگیریم تا بتوانیم موارد مهم را برای تمرکز پیدا کنیم.

از خودتان بپرسید هدف من از تولیدمحتوا چیست؟!
چون تنها بعد از پاسخ دادن به این سوال است که میتوانید مسیر خود را روشن کنید و به چگونگی تولیدمحتوا ، نوع محتوایی که تولید میکنید و طریقه پیاده سازی آن پی ببرید.

اگر این مقاله ی کوتاه به شما در زمینه پیداکردن هدف تولیدمحتوا کمک کرد، خوشحال میشوم اگر آن را برای دوستانتان بفرستید.

ارسال دیدگاه