عضویت

مدرس اینستاگرام شویم؟ چگونه و چرا؟

حتما شما هم به واسطه ی چیزهایی که درمورد درامد مدرس ها شنیده اید، حداقل یکبار به این فکر افتاده باشید که وارد این حوزه شوید.
یا حتی ممکن است با دیدن یکی از بهترین مدرس ها (در هر حوزه ای) با خودتان گفته باشید ” اینکه کاری نمیکنه پس تدریس کار آسونیه!” . و با همین ذهنیت واردش شده باشید و…
در این مقاله از سایت بدونش قصد داریم بطور کامل تمامی نکات مرتبط با این حوزه ی کاری رو بیان کنیم و تقریبا همه ی فراز و نشیب های موجود برای تبدیل شدن به یک مدرس اینستاگرام قوی را به شما نشان دهیم.
اما قبل از هر چیزی دو نکته را درنظر بگیرید:

  1. اگر نکات را به خوبی یاد بگیرید، میتوانید در هر پلتفرمی آن را پیاده کنید و ب عنوان یک مدرس فعالیت داشته باشید.
  2. سعی کنید از عجله کردن خودداری کنید. مهم تر از نتیجه، کیفیت نتیجه است.

خب! اما قبل از شروع بهتر است ببینیم که مدرس کیست؟

مدرس اینستاگرام کیست؟

مدرس کیست؟

برخلاف باور های ما، یک مدرس(در هر زمینه ای) یک موجود ماوراءالطبیعه نیست که علوم به او الهام شود. یا به قول قدیمی ها نیازی ندارند به مرتاض شدن در معابد مختلف.
مدرس ها دقیقا مثل ما هستند.
اما چه چیزی آنها را تبدیل به یک مدرس درست و اساسی میکند؟
آنها میتوانند مسائل را به ساده ترین شکل توضیح دهند. شاید بگویید خب همه ی ما بالاخره یک موضوع را میتوانیم خوب توضیح بدهیم.در جواب باید بگویم فرق اینجاست که یک مدرس خوب میداند چه چیزی را میتواند راحت تر توضیح دهد. البته کار سختی نیست و با کمی تحقیق و مشورت میتوانید شما هم آن مبحث یا حوزه را پیدا کنید.

تعریف کلی مدرس

مدرس کسی است که میتواند یک موضوع را به ساده ترین و قابل فهم ترین حالت ممکن به مخاطبان ارائه بدهد و از این موضوع اطلاع دارد”

چرا مدرس اینستاگرام شویم؟

چرا مدرس شویم؟

جدا از بازار داغ تدریس در سالهای اخیر و درآمد بالایی که تدریس دارد، (مخصوصا تدریس در اینستاگرام) که با یک سرچ ساده در گوگل هم میتوانید آن را متوجه شوید، به نظرم چند دلیل منطقی هم برای شروع فعالیت در این حوزه نیاز است که در زیر به چند نکته اشاره شده است.

1.برای شروع نیاز به صرف زمان یا هزینه ی زیادی در مقایسه با فروش محصول ندارد

برای شروع بیشترین هزینه ها در تدریس مخصوصا امروزه که تولید محتوا اهمیت زیادی پیدا کرده، صرف تجهیزاتی مانند گوشی موبایل، سه پایه، میکروفون،و در مراحل بعدی رینگ لایت میشود.(این در صورتی است که شما مراحل اولیه را طی کرده باشید و اماده ی تولیدمحتوا شده اید)
در نقطه ی مقابل اگر بخواهیم برای شروع سراغ فروش محصول برویم، هم نیاز به تجهیزاتی که در بالا گفته شد داریم و هم باید بخشی از هزینه را صرف تهیه، نگهداری، بسته بندی و ارسال محصول کنیم.

2.کسی نمیتواند آن را از شما بگیرد یا جدا کند.

شما تا زمانی که کسب و کارتان فعال باشد درآمد دارید و کسب و کار بافروش مهارت و محصول زنده است.
اگر شما مدرس باشید، مهارت و محصولتان یکی خواهد بود. در اصل شما در حال فروش مهارتتان هستید(دوره هایی که ساخته اید). در صورتی که اگر در حوزه فروش محصول فعالیت کنید مهارت شما از محصولتان جداست و هر خطری ممکن است کسب و کارتان را تهدید کند.

3.محبوبیت و عاقبت بخیری

هرطور حساب کنیم، همگی، کسانی که به ما حتی یک نکته را یاد داده اند را دوست داریم یا حداقل به نیکی از آنها یاد میکنیم. پس فکر نکنم دیگر بحثی دراین باره باشد

4.زمان و مکان تاثیر چندانی نمیگذارند

ممکن است گاهی به هر دلیلی به محصول یا فروشگاهتان دسترسی نداشته باشید. اینجاست که متوجه میشوید مدرس بودن چقدر میتواند مفید باشد.
چون هرجا و هر ساعتی بخواهید میتوانید کارتان را انجام دهید فقط کافیست تجهیزات و مهارت اولیه را داشته باشید.

 

ارسال دیدگاه